Monday, March 26, 2012

The 'REDDISH'




Ohai. Tiba tiba rasa nak tersengih. Haha. Seperti yang dia kata, 'Jom!' dan aku jawab 'Okaay!' Sepatah kata yang membawa seribu makna. Sekeping gambar yang punya irama. Aku dah kata, aku tak mungkin terjatuh. Kau akan sakit kalau kau jatuh. Tapi kenapa aku masih tersenyum. Tak paham.



You are the closest type of what I would search... but then how could a dream became reality?
--










Penaat tapi happy. Karate Family Day Yokoso kat Kuantan ohsem. Memang betul orang cakap, kalau bergabung pasti meletop wow. Best dapat kumpul ramai ramai. Dan Ain pakai tudung, nampak shomel budak kecik tu. Pergi pantai Cherating, main lari lari, simbah simbah air sampai basah akan jadi memori yang sangat tak boleh lupa kalau hati kau betul betul berada kat situ. Bukan sekadar jasad. Mana hati kau pergi? Terbang ke Estonia? Rasanya dah lama tak jumpa laut. Tak berpijak di atas pasir yang halus dan putih. Lihat dia ketawa gembira. Aku suka laut dan bunyi ombak. Tempat paling ideal untuk bertemu janji. Tapi kat Selangor tak dapat nak jumpa laut. Ceh.



Malam tu kitorang dinner ramai ramai. Memanglah tema dia warna merah. Aku takde baju merah. Dan aku ingat nak pakai kemeja aku yang warna peach. Seakan-akan warna merah jugak lah kan. Tapi, tiba tiba kemeja color purple pulak yang aku terambil. Err... ya, terambil. Then habis makan tu, kita orang buat surprise dekat Azieefah sempena birthday dia. Ceh, dia tacing pulak. Azieefah yang banyak mulut termenangis keterharuan tuuu. Haha.
--



Esok tu pergi Terengganu. Dalam hati rasa kosong. Duduk dalam kereta tengok luar tingkap. Harap semua berjalan lancar. Really thanks to Sensei Iman and wife, Parents Ain, Keluarga adik kecil shomel Naquib for the very super and duper... aih tak tau nak cakap apa. The great people, I could say. Balik tu beli keropok lekor losong. Whaat? Losong? Tak pernah dengar. Tapi macam banyak orang beli, mungkin sedap. Okaay, beli jelah bawak balik rumah. Yes, sekarang cuti midsem. Yeay!



p/s jangan tengok orang then tersenyum, kau mata kecik. nanti semua jatuh cinta, especially aku.











3 comments:

khainisa said...

kau semua nak terjatuh cintenye..aigooo

Ansue said...

alamak. kakak baca ke?
haha. jatuh cinta tu kan fitrah.
LOL.

dewdrop said...

jangan tengok orang then senyum. nice!