Tuesday, January 17, 2012

My First RAINBOW








Mereka berkata bahawa bahagia itu umpama cahaya yang bersinar-sinar, aku musykil. Benarkah? Mereka berkata bahawa kejayaan itu seperti manisnya madu, aku musykil. Betulkah? Selama aku hidup, tak pernah walau sekali untuk aku berharap setinggi Menara Eiffel, ataupun berimpian untuk mencapai setinggi bintang. Aku tak pernah kalah dalam medan perjuangan kerana aku tak pernah melangkah ke pertempuran itu. Bagi aku kekalahan adalah sesuatu yang tragis. Namun, kematangan menjadikan aku lebih cekal. Biarlah apa yang terjadi, tak perlu gentar, tak perlu menangis.



Apabila 3 bendera merah diangkat, aku terus tergamam. Aku menoleh ke arah si gadis untuk mendapatkan kepastian dan melihat dia tunduk hormat. Hati aku bagaikan menjerit kegembiraan. Kedengaran sorak-sorai dan tepukan yang gamat. Aku terpandang wajah dia yang tersenyum kepuasan. Dan aku gembira kerana akulah penyebab senyuman itu terukir. Disebalik rasa tak percaya yang berterusan, aku mengucap syukur. Kiranya inilah yang dinamakan keajaiban Tuhan. Aku semakin takjub dengan qada’ dan qadar. Dunia ini ialah pentas lakonan yang diarah oleh Allah S.W.T dan ditonton oleh para malaikat dan manusialah pelakon-pelakon yang tercipta. Sesungguhnya aku berharap agar destinasi yang aku tuju adalah destinasi yang sebenar-benarnya sehingga ke akhir hayat. Wallahu’alam.


----




notakaki: Kejohanan Sukan Selangor kali ke-9 (Kata Berpasukan Wanita; GOLD)



I woke up damn early in that morning, felt a little ethusiasm, nervous bla bla, eat a little bite of 'roti pandan' (tiba-tiba rasa roti pandan yang memang sedap jadi tak sedap pagi tu), semua orang pandang pelik when I wore such a 'cute' shawl, suddenly I became Imanee, and after awhile finally I succeed to overcome my feeling and I feel fresh. The first tournament I had and I feel like Power Ranger. Damn cool. Is it because of Sensei Iman's Hirota or is it because of myself? Haha. I dont know. Guess youself. My event was Team Kata Category. Me, Ain and Aisyah. First we had Bassaidai then Koshokun Dai and final was Seipai. At the final I made 3 mistakes...uhhh man. Sooo scary. Nasib baik dapat cover. And the result? We got Gold for that category. Alhamdulillah :)



Overall
Ain (Individual Kata): Bronze
Zaid (Individual Kata): Gold
Team Kata Male: Silver

Kumite
Aisyah: Silver
Azieefah, Ija, Rais: Bronze












3 comments:

AimiiiLove said...

wuhuu!suheyy terhebat!

Ansue said...

aiceceeeehhh. tahu takper hahahaahhaha

Azieefah nh said...

sue pun cantik mcm kucing, beruntung siapa dpt dia keh keh keh