Wednesday, February 22, 2012

THE UIA'S | Taaruf Week



























And here we go! Alhamdulillah, 31st Januari 2012 yang lepas, aku secara sah telah menjadi budak degree dekat UIA ter-chenta ni. Waktu sampai UIA nak register, rasa berdebar bila tengok ada sekumpulan senior pegang banner 'Welcome to IIUM' dekat main gate. Terharu seh. Then, aku jugak selamat menjalani minggu orientasi yang taaakk lah ragging sangat. Cuma banyak talk yang menjelaskan informasi yang berguna for the freshiess. Sooo, no komplen for that. The welcoming gimmick yang berupa video yang abang kakak committee buat bagi aku sangaatlah cool sampai meresap hingga ke tulang sum-sum gituuu. Alkisah video tu, theres one guy yang telah di-kidnap sewaktu meminjam holy book dekat masjid. Dan kawan dia (Abe Lokme), terpaksa bergegas untuk selamatkan this guy. Bermulalah pencarian Abe Lokme ke sana sini berlari-lari. Oh Tuhan, memang kelakar and the same time, sangat bosan. Sampai satu tahap, tercetus dari mulut aku; apa masalah video ni? Giler tah hape hape. TAPI! Ending dia memang daebak! Terus aku tepuk sampai nak patah tangan sebab excited sangat haha. Then, ada Cultural Night. Ada band, percussion, angklong, dikir barat, zapin, drama, cak lempong, gamelan and many more. Ijat (budak karate) masuk bahagian dikir barat. Smart gilaa! Teharu sangat dengan semua yang dia orang buat untuk pelajar baru macam kita orang. Hoho. TAARUF WEEK MEMANG AWESOME!



Habis taaruf week, aku, hanim, nisak dengan aisyah terus melarikan diri tengok movie The Misterious Island dekat Wangsa Walk. Hehe. Ok babai.










Dalam wishlist 2012 ada tertera 'Dont fall in love'.
Tapi masuk uia gombak and belum mula kelas lagi,
aku dah ter-fall in love with this one stranger guy.
Dammit!











No comments: