Thursday, December 13, 2012

12/12/12







"Today, I make promise to Allah swt that when I am in higher position in the future, I will remove all the Riba-based in the world. Amin"


Sir in my class made me said that. Oh no, I mean the whole class. Huu lepas angkat sumpah tu tiba tiba air mata macam nak meleleh. So that's my story about today. How bout chu?


Tadi meeting club. Ada orang terasa macam tu, orang ni rasa macam ni dan macam-macam perasaan ada. Naik kesian aku tengok. Kepada orang itu, maybe hari ni tak begitu baik untuk dirinya. Tabah lah. Kuatkan lah semangat tu. Buka minda tu. Tengok sekeliling. As I said, nak dia ada pegangan. Maksudnya, awak perlu ada pegangan sendiri. Berdiri teguh dengan pegangan tu. Jangan biarkan orang lain yang arahkan awak itu ini then awak ikut je. Think first. Think think think. Bukan semua orang betul. And semua orang ada kemungkinan akan bertindak mengikut kehendak hati dia, bertindak melulu tanpa dia sedar. Macam saya. Tapi saya tanak awak jadi macam saya. Saya nak awak kuat. Nak orang lain respect awak jugak. Jadi, awak kena ada pegangan sendiri. Tau.


Eh hai. Watashi dapat jawatan secretary lah phew. Okay. Kena jalankan tugas. Saya bersiap terima arahan, Mr President hihi.










No comments: