Monday, October 17, 2011

Fun. Laugh. Live




Selama 2 minggu selepas final exam aku habis, untuk senang lenang di rumah hampir setiap masa adalah mustahil sama sekali. Aku ada 2 tournament yang perlu aku terjah dan untuk berlagak macam semua itu tidak merunsingkan hati yang sejuk ini adalah totally impossible. Aku perlu atau kata mudahnya terpaksa ke Gombak setiap khamis andd stay until Saturday. Tentulah perkara tersebut sangat membosankan lebih lebih lagi sekiranya anda ada banyak masa terluang untuk jalan-jalan sendiri di kota Rawang dan mengorat mana-mana mat bangla yang nampak ‘kachak’ atau singgah ke pusat karaoke dengan member kamceng seperti yang selalu anda lakukan ketika masih bersekolah ataupun lepak di cyber cafe selama berjam jam dan bersantai di depan 7 Eleven sambil mengunyah burger tengok kereta lalu lalang. Tentulah aktiviti rutin sebegitu sangat menggembirakan apatah lagi diselang-seli dengan bergosip bersama teman. Unfortunately, you have to sacrifice your time and money by coming to Gombak and train with other karatekas. Gagahkan seluruh tubuh badan and train hard. Sungguh meletihkan!


Hahaha. Just kidding.


Of course my decision to come and train with them is the best decision I’ve ever made! In fact, in the first week on Saturday, aku dapat join ke seminar with Sensei Tai Moon at dojo Kajang. Andd next Saturday nya pulak aku ke MITC, Melaka dengan Sensei Rijal, Shafa andd yang lain. Damn cool! Tak tahu macam mana nak terjemahkan apa yang aku rasakan. Rasa gembira, terharu, excited, even rasa nak menari tengah tengah hall tu pun ada. First time aku melangkah masuk ke MITC tu mata aku dah terbeliak cheh cheh... HAHAHA. Yelah kaann, semua rambut macam macam colour datang dari macam macam negara. Bila pandang ke kiri, nafas aku terus jadi sesak. Bungkam. Tak terkata. Ada beberapa team dari Jepun la >_<


Saat itulah tiba tiba aku terangguk angguk. Yeahh damn you suhey! Tengok makhluk dari Jepun pun boleh jadi gugup gugup malu gituh. Alright. Actually di Melakalah tempat yang tak tersangka aku jejak hanya untuk menyaksikan jeng jeng jeng...


7th World Junior and Cadet Championships ( WKF )!!!





Tu link diaaa ----> WKF :)


Nak ke tempat penonton then kena panjat tangga mak aihhh punyalah tinggi, kiri kanan semua mat saleh jaa... aku dah mula sengih. Sana hensem sini hensem then kecek bahasa yang aku tak faham. Tiba tiba diorang nampak cool di mata aku. Hahaha. Group depan aku delegasi dari Italy. Tak habis habis bersorak. Ada sorang minah tu nama dia Lallo Viola. Fuhh. Shumeell. Seberang kiri aku pulak dari mana tah, Hungary atau Denmark. Tak pasti dah. Badan diorang semua besar besar. Tapi kalau diikutkan umur diorang still dikategorikan sebagai juinor which is below 21.


Pertandingan individual for male Kata tengah berlangsung waktu aku sampai. Kebanyakan Kata yang peserta buat datang dari aliran shotokan which is aku tak berapa tahu. But, once aku ternampak this one guy, i called him ‘yang rambut style macam mangkuk’ or ‘budak laki dari Colombia’ or nama sebenar Luis Felipe Aguilar Rodriguez kat tengah tengah tu tiba tiba aku terasa... hensemmmm nyeerrrr mamat tuuuuuuuu!!!! Hahaha. Waktu dia buat Kata sesungguhnya aku tak pernah terasa se-khusyuk ini terhadap sesuatu. Aku bet, if dila tengok, mesti dia pun sependapat macam aku. Hoho.


But, that guy kalah kepada peserta dari jepun iaitu Taiki Kozaki Of course lah! Jepun is the best maaa.


Aku tak pasti kenapa, tapi dalam banyak banyak negara yang terpekik bersorak untuk team diorang, aku tak nampak team dari jepun buat macam tu. Diorang just duduk tengok dengan tekun. Sangaaattt merendah diri. Sangat ohsem! Dari jauh aku boleh nampak diorang dengan berjaket putih bersama pengurus sukan yang kachak ke hulur hilir dengan papan ber-klip nya then jurulatih mereka yang dipanggil legend oleh Sensei Rijal. “Eh sue! Nao Moroka, Rika Usami...ha! that old man la diorang punya sensei tauu. Legend! Har3” Terasa kelakar bila Sensei Rijal dengan bangga dan excited bila beritahu kat aku yang dia dapat bergambar dengan ‘that legend’. Kahkahkah. Well aku pun dapat bergambar jugak dengan diorang. Chill ahh :D


Aksi tak berapa cool. har3.


Yang belt merah tu peserta dari Jepun; Taiki Kozaki


Budak rambut mangkuk dari Colombia. Hehe.


Special pose team from Japan. Kawaii ne.


Natsuki Shimizu, Sara Yamada koott namanyaa >_<  andd Kiyou Shimizu :)


Okay...bila waktu nak balik tu rasa macam tanak balik. Sob..sob.. Tiba tiba rasa sedih T.T


Waktu dah sampai kat Uia Gombak, abah mak and eh eh maknyah pak ngah dengan ayu pun ada. Hoho. Diorang hari tu baru je balik dari jepun sebab kak Intan nak konvo. Uwaahh jeles bangat seyh. Btw, ayu bought me this one yang pakai dekat kepala macam ‘banzaiiii’. Seriously, terharu giler. Terjerit keseronokan aku bila dia hulurkan benda tu. Dia macam tahu je something yang boleh buat aku tersengih lebar. Kain tu tertulis winning succesful but in kanji. Andd mak saudara aku pulak belikan aku purse berklik warna merah dengan corak bunga sakura. Shumeeelll sangaaaat! Tenkiu tenkiu :):):)


p/s kalau dalam kumite ingat je how budak perempuan dari jepun tu buat, ok suhey. Then you won’t be freaking out. I suppose.




2 comments:

ShiKin said...

hai dear, you have been tagged by me dekat entry i. let's join the quiz ok. happy blogging sweetie .. n tq sudi singgah my blog :)


http://bynurashikinj.blogspot.com/2011/10/have-been-tagged.html

dewdrop said...

wargh.suke gile stance team japan