Friday, August 3, 2012

Misteri


Ohai. Habis je Test kedua paper Business Math tadi aku rasa sangat sangat penat. Which is pelik bagi aku. Yep. Rasa macam baru berlari sejauh 10 kilometres non-stop. Ada certain soalan yang aku paham apa dia nak aku jawab, tapi aku rasa macam nak meletup sebab, how I'm supposed to solve this? Damn you equation! Dari dulu aku memang tak suka math. Tak suka equation, numbers, unknowns, logarithms things like that. And dont ask me why I'm taking Econs that obviously uses a lot of mathematical which I hate the most.


So, untuk short-semester ni aku ambil subjek math sahaja. Reason: supaya aku boleh fokus.


Semalam. Terima kasih sebab tolong ajar budak kecik ni math. Terima kasih sebab sabar. Terima kasih sebab baik hati. Hehe. At least test tadi tak teruk dah macam dulu dulu dulu. Oho. Nak tau. Aku baru sedar. Waktu tengah fokus dengar dia berleter mengajar, dan waktu part berbunyi ,"Haa x bla bla dapat ni macam mana nak cari bla bla..?" aku pandang dia dengan muka teruja. Interesting. Mystery. Like a missing puzzle, waiting for a solutions. Like a detective searching every spot which lead him to the point ahaa the man is dead, but how is he die? Same like, dalam buku ada soalan math, senyum, tengok muka surat belakang, cari jawapan, tadaa jawapan dah tau tapi macam mana jawapan itu diselesaikan? That's a mystery. Genius!


Aku mungkin benci Math. Macam aku benci asap rokok.
Tapi benci tak selamanya kekal. Aku mungkin suka math. Memang bibit-bibit cinta dah mula tersemai. Eee geli aku. Haha.
Tapi aku tetap benci asap rokok. Dan orang yang menghisap rokok. Kotak rokok. Puntung rokok dan yang seumpama denganya. Adios.












No comments: