Sunday, May 22, 2011

Sepetang di Kota Salji Silver


Okay. Aku tipu je. Kat Malaysia mana ada salji kan? Hujan je yang banyak. Hujan kan reflects dari salji. So, jadilah salji silver. Arggh! Metafora yang sangat dramatik!

"...I went to Kota Salji Silver yesterday with her. I brought her to let her know to share about what I am doing right now and I want her to be like me. She said she's not ready yet. But dear friend, you'll never know when you'll ready. Indeed, just grab the chance that I showed you. Chance or opportunity comes once in your life. You pray everyday to God to make you life better than yesterday. But when He gives you a way... you pushed it away. And then you pray again. What does that you want exactly? Give yourselves a chance, then it'll make your life fantastic!... Try it dear... Just like me... You'll never know until you do it! No hard feeling okay. Hehehe."


I once heard someone said to me... "Hidup tanpa matlamat ibarat sepak bola tanpa gol"

Nevermind... Papepon, seronok sangat jalan-jalan dengan kau. Dari satu butik ke satu butik. And and aiskrim mangga yang aku makan tu memang sedap gila dan durian belanda yang kau punya tu masam. Urgghh tak sedap langsung.

Okay. Itu cerita semalam. Cerita hari ini?

Aku terkaku dan mulutku membisu tatkala aku membaca sebaris ayat yang di-inbox kan kepada aku. Seakan salji gedebuk menghempap dan aku menggigil kesejukan di situ. Namun, tak dapat menghalang aku dari terus terlopong menatap sebaris ayat itu. Ayat yang terus menyebabkan aku duduk di situ tanpa berganjak. Sebaris ayat tanpa memaknakan sesuatu yang pasti.

hey...i'll miss u. bubbye. -sam-

Okay. What does it means, anyway? You are going somewhere? You are just off for a moment? Or..or.. what?? Don't let me think on something else lah dude!

Fine. Ayat tu mungkin boleh jadi seperti:
1) Hey. Aku ada kerja. Jumpa lagi. Seronok berkawan dengan kau. Or.
2) Halamak. Internet aku dah mereng lah. Terpaksa off. Babai. Or this.
3) Saya akan merindui awak. Haha. Joking. pffftttttt.

Then...
Okay. Maybe aku suka melebih lebih. But, who cares anyway? Saya memang begini. Hahaha. *gelak terpaksa*

p/s esok nak pergi reunion kat klcc. fuyooohh.

No comments: