Wednesday, August 24, 2011

Sedetik Bersama Seindah Terasa



Tajuk entri hamboih hamboih. Tadi pergi dengar talk. Seriously best sangat cara penyampaian Ustazah Fatimah Syarfa. Talk tentang Istilah Couple menurut Islam. Hamboih hamboih. Talk macam ni memang laju je kaki aku pergi. Dari mula sampai habis, segar bugar je mata aku. Cayalah. :)


Intipati dalam talk tu yang aku paling ingat ialah tentang bagaimana fitrah seseorang manusia boleh menjadi fitnah. Admire, minat, suka semua tu adalah fitrah. Sama juga dengan naluri untuk makan bila lapar. Sama saja. Tapi bagaimana kita kawal fitrah tu ke jalan barakah. Pehh. Tak sangka ayat madah aku dah keluar. Hoho.


Ada satu soalan best diutarakan kepada ustazah tersebut:
---> If kita tak boleh bercinta sebelum kahwin bagaimana kita nak tau peribadinya, agamanya?
Jawapan: Lihat bagaimana si dia buat sebelum approach kita. Simply as..




Andd tu diaa jawapan paling best pernah aku dengar.


I can relate that
When someone tells you that he/she loves you because of Allah, then you shud replied it back;
I love you too because you love me because of Allah :)
Isn't sweet, kan Razz? Heeee...







------------------------------------------------------------------------------
Semalam after habis training aku singgah 7E andd aku terjumpa budak nasyid yang aku ter-admire masa dengar dia buat persembahan. Ter-admire. Fitrah, right? Aku cuma terpesona the way he smiles. Hoho. Aku pun konpius.

Okay. Takper.



Kbye.




3 comments:

Ameen Topa said...

nice post...
like like like :)

Anonymous said...

haha suuweeettt suweettt

Ansue said...

haha. thanks ameen.


razz: hamboihh hamboihhh razz :D