Friday, August 3, 2012

Misteri


Ohai. Habis je Test kedua paper Business Math tadi aku rasa sangat sangat penat. Which is pelik bagi aku. Yep. Rasa macam baru berlari sejauh 10 kilometres non-stop. Ada certain soalan yang aku paham apa dia nak aku jawab, tapi aku rasa macam nak meletup sebab, how I'm supposed to solve this? Damn you equation! Dari dulu aku memang tak suka math. Tak suka equation, numbers, unknowns, logarithms things like that. And dont ask me why I'm taking Econs that obviously uses a lot of mathematical which I hate the most.


So, untuk short-semester ni aku ambil subjek math sahaja. Reason: supaya aku boleh fokus.


Semalam. Terima kasih sebab tolong ajar budak kecik ni math. Terima kasih sebab sabar. Terima kasih sebab baik hati. Hehe. At least test tadi tak teruk dah macam dulu dulu dulu. Oho. Nak tau. Aku baru sedar. Waktu tengah fokus dengar dia berleter mengajar, dan waktu part berbunyi ,"Haa x bla bla dapat ni macam mana nak cari bla bla..?" aku pandang dia dengan muka teruja. Interesting. Mystery. Like a missing puzzle, waiting for a solutions. Like a detective searching every spot which lead him to the point ahaa the man is dead, but how is he die? Same like, dalam buku ada soalan math, senyum, tengok muka surat belakang, cari jawapan, tadaa jawapan dah tau tapi macam mana jawapan itu diselesaikan? That's a mystery. Genius!


Aku mungkin benci Math. Macam aku benci asap rokok.
Tapi benci tak selamanya kekal. Aku mungkin suka math. Memang bibit-bibit cinta dah mula tersemai. Eee geli aku. Haha.
Tapi aku tetap benci asap rokok. Dan orang yang menghisap rokok. Kotak rokok. Puntung rokok dan yang seumpama denganya. Adios.












Tuesday, July 24, 2012

--> Untitled #4



To hell with certain things. They're rising from a dark heart. To you my dear. It's gonna be true hard. Being weak doesn't mean you're not strong enough. It's just a matter of something that we can't described it precisely. I am weak. I pretend not to. Lose hope. Lose my mind. Is it happen to you too?



Dear friend,
Let's hope it wouldn't get worst. In another word. Gone case.



p/s i am upset. to hear that. it sounds like u really reaally didn't want to see me alive. did u?










Sunday, July 22, 2012

Ramadhan













Ohai. Salam Ramadhan kepada semua. First puasa aku balik rumah dengan tekad nak makan best-best. Memang best pun. Ikan bakar dengan udang masak tempoyak. Tiga kali tambah nasi, awesome! Ramadhan kali ni insyaallah semua orang nak yang baik-baik, kan. Aku pun sama. Macam dia cakap, "Jauh apa yang tak patut, dekat apa yang perlu". Okay, since budaks al-amin tak ramai yang datang training sabtu hari tu, so after raya baru kelas karate mula balik. Semua budaks yang datang waktu tu cakap Alaaa.. Serius aku cakap budaks, korang rajin bebenor waktu puasa nak training eh. Gila cekal haha. Sabtu tu first time aku lead kihon. Gugup sikit jugak lah hihi. Sensei kata aku tak payah lah join contest free heavy Gi tu. Dia kata bagi chance kat orang lain. Hmm I guess so.


Sekarang baru hari kedua puasa. Still ada 28 hari lagi. Aku bukak fesbuk kan kan, nak je tangan ni gatai mulakan conversation dengan dia. Haa gituu. Behave sue! Sabar tu kan separuh daripada iman :)


p/s I miss you. Ice-cream vanilla melted with hot chocolate. It's gonna be worthy!









Monday, July 9, 2012

7th July



A day before tu ada dojo training and dia punya hardcore ialah 1000 punches. Bila dengar rasa macam gila lah boleh buat ke? Tapi bila dah ikhlaskan hati tiba tiba rasa seronok buat benda tu.


Hari Sabtu. Yep.
Pergi dojo Al-Amin. Ajar dia orang Dai Ichi Dosa step no 9. Then buat Sepai depan dia orang semua. Waktu buat pun dah tau oh tuhan teruk gila aku punya Sepai. Petang tu terus terbang pergi Sunway. Aku tak sangka weh nak masuk Sunway Lagoon dia punya tag sekarang berupa jam tangan. Gila advanced! Hmm hujan so waktu tu sempat main 4 permainan je. Then masuk Wildlife park tengok binatang. Comeeell sangaaaattttttt! Hahaha. Then kita orang dinner kat Shogun Japanese buffet. Best! Kat situ kena lecture panjang lebar.. sampai ke konklusi yang oh my god.. should I have to do that thing sensei?! Are youuu kiddinggg meeee? And there you go. Dia serius. Malam tu aku rasa macam nak meletup. Rasa macam kura-kura nak menyorok kepala dia dalam cengkerang sebab malu sangat. Rasa macam damn seumur hidup aku tak pernah buat kerja macam ni. Bak kata sensei, inilah masanya! Sambil gelak jahat. Cis.


Muka dia merah. Mata dia merah. And aku tau dia marah. Dia minta aku explain. Silly me. Aku tak cakap. Semua ayat yang aku nak cakap tak terkeluar. Macam tersekat. End up, aku just taip kat fon dan bagi dia baca. Macam hampeh kan? Baru aku tau susahnya nak buat confession secara depan-depan. Believe me.. Rasa macam dada kau nak meletup. Tak tipu.


Aku tak pasti if apa yang aku buat ni memang benda yang patut aku buat. Bila aku pandang muka dia aku teringat balik interview waktu assessment karateworks dulu. Soalan sensei Najwa. U have a boyfriend? No. So, apa ciri-ciri lelaki idaman? Hmm tak tau, yang pasti bukan karateka. Opss.


Apa dah jadi dengan statement tu sekarang? Well, dulu dan sekarang lain :)









p/s esok tu pergi pesta bunga kat Putrajaya. And aku beli 3 kuntum bunga ros merah. Euww so childish. Tapi aku beli bukan untuk diri aku tau. Ehem.