Tuesday, December 6, 2011

No title I guess


Sabtu, 3 Dec 2011.
Actually aku ada training karate di Gombak persediaan untuk Kejohanan Sukan Selangor Januari ni. Tapi disebabkan sudah berjanji nak keluar dengan pokemon, terpaksalah aku untuk tak pergi training tu. Then petang tu aku bertolak balik ke rumah. Mak dah tanya tanya bila anak bertuah dia ni nak balik. Haihhh. Bila balik ke rumah sekali sekala, bosan takde buat apa-apa selain menambah berat badan dengan gembiranya, makan tidur tengok tv, baring atas katil tengok siling, tengok cicak bergaduh, tengok kucing berkejaran, bunyi aiskrim nenong nenong... macam takde life...









Bwahahahaha. Rumah tempat terbaik untuk bersenang senang. Hari hari boleh layan novel berjam jam. Hari hari boleh tengok muka mak. Hari hari boleh makan best. Hari hari boleh berjoget. Well, aku memang tau berjoget. Simple sangat. Just hentak hentak kaki je then ullaaalaaaa. Confirm jiran sebelah kagum. Tapi kalau asyik berjoget je memang boring jugaklah. Nak happy happy pun tak boleh sangat. Satgi mulalah mak suruh kemas tu kemas ni. Asyik nak berjoget jer! Bila nak kemas tiba-tiba jadi tak larat. Heh, penyakit malas dah datang balik. Bukak laci selongkar kotak-kotak kecil tiba-tiba jumpa duit dalam tu. Gosh, banyak gila! Muka excited teruja. Habis satu bilik dipunggah. Peh, ada lah dalam RM200++ aku jumpa. Duit zaman bila lah tu aku dok simpan. Sorok duit sampai tak hengat simpan kat mana. Tapi best jugak. Akhir bulan ni boleh shopping. Yiehaaa!


Nak tidur tak boleh tidur. Jam dah pukul 3 pagi. Nak training karate.. po ko dio memalam buta nak kiai kuat kuat? Tiba tiba ternampak di atas timbunan lambakan komik, novel Sammy Keyes & The Curse of Moustache Mary ( novel yang dah berkurun lamanya abang aku belikan ) Okay, bolehlah rembat bawak balik Nilai. Sebut pasal Nilai, tiba tiba hati jadi syahdu. Cheh cheh. Aku bukan ada kena pergi kelas pun kalau balik Nilai. Kecuali kelas untuk Karate lah. Okay. Sebut pasal Karate, tiba-tiba hati gersang jadi bercahaya. Haha. Rindu nak jumpa Hideo-sama. Rindu nak dengar dia berceloteh tak henti-henti dalam kereta, rindu nak dengar dia suruh buat itu ini padahal aku tak buat pun, adalah sikit sikit, rindu nak berpeluh dalam kelas karate, jumping jumping (eh kita ada buat jumping ke?) Haha.Yang pasti, if terlepas satu training, perasaan tak best tu jadi meluap. Ishh..tak best lah kalau skip training. Walaupun tengah dalam training tiba tiba ada perasaan menyesal sebab datang training. Penat kot. (> _ <)


Tadi baru habis training dengan budak budak kecik comel lote dekat Dojo Seri Putra. Penat ah berlari lari dengan diorang. Ada sorang tu namanya Carl if aku tak silap lah. Montel giler. Comel giler. Everytime dia lalu sebelah, aku terpaksa kawal diri aku sebaik mungkin supaya tak tercubit pipi dia yang gebu tu. Dahlah pendek ketot chubby putih....eeeiii geram rasa nak cubit cubit jeee. Errmmm, aku ada bagi Hideo-sama pinjam novel bertajuk Hatiku di Harajuku. Once aku cakap pasal novel tu yang berkisar tentang anak muda melayu yang berhijrah ke Jepun dan jatuh cinta kepada anak ketua yakuza dan bagaimana percintaan itu bertukar menjadi percintaan berdarah bersaksikan Tou Aii, pedang samurai... terus Encik Hideo-sama nak pinjam. Haha. The best part cuma, translator bahasa jepun dalam novel tu sebenarnya abang kepada Sensei Iman. First time aku tahu tentang hal tu, rasa kagum jugak lah. Macam fuwaaahhhhh. Mata bersinar-sinar teruja.


----> Y U SO LUCKY
Title bagi satu entri yang super best. Aku terjumpa belog ni kebetulan je. Dan entri dia pun agak panjang dan personal. Aku ingat just nak baca gitu gitu je end up sampai habis sampai setiap patah perkataan aku baca. Bahasa yang dia guna sangat cool dan entri dia pun sangat cool. Look, aku pun tak pernah terfikir masuk contest then you ada peluang to go to New York City. Like Ted said, it's NEW YORK!! Can't wait to follow her new updates. Tee hee.




p/s joget tu bukan dalam erti kata joget. if you know what i meant









1 comment:

NamakuEis said...
This comment has been removed by the author.