Tuesday, November 29, 2011

Goju Kai Tournament 2011


















This is havoc. I mean, it was. Well, I went for this tournament namely 3rd KK Super Mart Goju Kai Selangor Open Karate Championship 2011 ( nama habis gempak dah tuu), andd I had an incredible experienced. On the first day, we're doing Kata event, and I fought with this one girl, Fatimah. She's stick fighter. So, no wonder I lose to her. Cheh cheh alasan nak sedapkan hati je tuh. Haha next time, when I gained improvement and we meet again, I'll beat her. Wait and see, okay ( tetibe =.= ) Haha. Second day is Kumite event. Supposely, I'm not joining for this event. Yeaahh. Siapa yang nak? Kumite is hell. Full of pressure. I hate it. Unfortunately, ratapan sayu bersungguh-sungguh yang aku lakukan tak menjadi. End up aku terpaksa jugak masuk. First round, aku berlawan dengan Shafel, so takde risau sangat lah bcuz she's my buddy yaw. Then, masuk second round, aku terpaksa berlawan dengan Vanilla bukan nama sebenar (aku lupa nama dia) Okayy. dalam hati dah dupdap dupdap. Sebab, sebelum tu dia lawan dengan Azieefah, dia menang 6-2 rasanya. Jadi, rasa cuak aku berlipat kali ganda lah, supposely! Tapi, bila aku dah dalam gelanggang sparring tu, aku tak tahu apa yang aku rasa. Bila aku tengok minah tu, hek eleh, terlompat lompat macam arnab hengat aku takut ker? Aku just rasa geram sebab dia laju sangat. Arnab memang laju kaan? Sebab tu kura-kura kalah bila diorang lumba lari. Haha. Whatever. For sure aku dapat silver medal. Kalah dengan arnab vanilla tu. So, akulah kura-kura yang kalah tuu. Ciss.


Team from Sarawak was sooo sweet. Haha. I mean, adorable. There's one person, who is personally I think that she is prettier than her friend, also from team Sarawak BUT finally, I found out that he's a guy. Repeat : A GUY! F**k! Lelaki lagi santek dari perempuan? Oh my God! Did I mention the F word? Sorry guys and babe. Tapi, ohh ohh..rupa lelaki tu sangat 'gadis'. Setiap kali dia lalu depan aku, nak taknak aku terpaksa pandang dua kali. Sebab dia santek. Kihkih. Tapi aku lagi suka dekat kawan dia, Lorenzo bukan nama sebenar. Muka dia sangat lembut, I mean, macam muka gadis yang lembut, ayu, dan bersopan santun. Shomel. Tapi, bila tengok dia buat Kata, peeehh, kuat dan pantas macam lelaki sejati. So, dia bukan bapuk. Heloo? Mana ada lelaki martial arts yang bapuk. Haha. And ada seorang yang lagi hebat. Sup ayam bukan nama sebenar. Badan ketul-ketul tauu, solid giler. Cara dia Kumite menakutkan. Dia ada style. I don't know how to describe it properly. Dia sangat pantas and he seems like he really really had fun. Ada satu ketika, dia tiba-tiba berdehit (geli hati) padahal suasana tengah tegang. Semua orang tengah tengok. Dia macam taakk mengalami tekanan langsung. How he did?

"Gaya dia macam dia lawan sorang-sorang dan opponent dia cuma patung"

Seriously! Tabik spring untuk anda, Encik Sup! You're a man...yeah! Awesome! Harap dapat jumpa anda anda anda lagi on the next tournament. Hopefully.


After selesai semua, kitorang team uia lepaaakk duluuu hehe. We had our dinner at Chop n Steak. Dekat area Serdang. Me, Shafel, Azieefah, Alia, Luqman, Rais, Ameen, Sensei Rijal, Sensei Iman and Sensei Yeong Kang. Ooookay. Lumrah kehidupan, bilamana ada Sensei Iman, suasana akan bertukar menjadi gamat. Seriously...bising gila. Dengan Sensei Iman yang asyik buat aksi memerang afrika utara, Alia yang asyik kecek kelate tak henti-henti, Sensei Yeong Kang yang asyik layan cakap-cakap Sensei Iman, dan kitorang yang asyik gelak guling-guling... benda tu semua jadi macam bunga api. Kebaboooom!










Poyo kaan diorang ni? Poyo-poyo pun tetap ohsem!
Hahaha okay. That's how we ended our day. See you next time. Bai.




Tadi tengok cerita Seeking Justice dekat Alamanda.
Boleh laaahh.







No comments: