Tuesday, April 5, 2011

Pabila Keperkasaan itu Diuji


 Pppffffftttttt.... Kenape tetiba aku jadi stuck kat depan gambar belt hijau ni? Aiseh.

Heh heh heh.
Assalamualaikum semua.
Ada apa dengan tali pinggang hijau ni?
Jeng jeng jeng.

Berita terkini:

Aku sekarang dah dapat GREEN BELT laa!!!
Waohahaha.
Dan ini juga bermaksud aku lulus grading yang lepas tu.
Aku ada tulis di dalam entry lalu yang bertajuk "The Second Time"
Entry yang menunjukkan betapa aku cuak nak menghadapi hari grading aku tu.
Waloha. Anyway.
Yellow to GREEN
PASS!

Dan... Sensei Samurai pun ade laaa. Jeaahhhhhhhh!
Sepantas itu juga semangat aku terus membara.
Dan dengan bangga aku menunjukkan teknik kata aku, Heian Shodan.
tapi.... Sensei Samurai tu tak berkesempatan nak tengok aku lah.
Alaaa... mana dia pergi???
Takper...Takper... Saya tak kesah... takper!
(takper....................T_____T)
Huhuhuhuhuhuhu.

Walaubagaimanapun, selayaknya tajuk entry di atas; Pabila Keperkasaan diri aku ini diuji, impaknya boleh menjadikan dunia terus bergegar, bergempita, membingit macam twisties. Aku mungkin tidak bersedia sebaiknya. Mungkin juga masih tidak layak untuk memegang tali pinggang hijau. Mungkin kerana stance aku yang masih tidak sempurna. Atau pergerakan aku yang tidak sepantas mereka. Atau kemungkinan-kemungkinan yang lain. Tidak kira apa yang diperkatakan. Tidak kira benteng yang teguh menghalang. Kerana pabila diri diuji... dia akan terus melangkah sepantas sang samurai menghunus pedangnya ke depan. Tanpa mengendahkan hal sekeliling. Yang nyata akan dikuasai. Yang ilusi akan dihalusi.

p/s terima kasih kepada Sensei Rijal yang banyak membantu. Arigato gozaimas!

2 comments:

shafa said...

yahhhhhh!!!! iru lah dia sue aku!!! congrates beb!!! >______<

Ansue said...

thnxxxx shafel! >,<