Wednesday, April 27, 2011

Keresahan umpama sembilu yang mencucuk


Assalamualaikum semua!!!
Okay. Mood aku hari ni macam tongkang pecah. Jadi entry kali ini mungkin agak serius. Tak kesahlah, kan? Uwargghhh... Sejak akhir-akhir ni, macam-macam yang dah berlaku. Perkara serius pertama ialah kemunculan kucing yang luarbiasa gemok yang menyerupai Garfield. Fuyooh. Aku dah penat terkejut macam kura-kura setiap kali terserempak dengan kucing terlebih lemak tu. Dan setiap kali tu jugaklah aku akan terpekik nyaring. Mana tak nya. Dah kucing tu dengan pandangan tajam yang menusuk terus terkam aku dan membenamkan kuku-kuku yang baru dia asah tu ke muka aku yang tak berapa nak licin ni. Serentak dengan itu, darah-darah mula mengalir. Aku terlopong terus bila tengok kucing tu tersenyum. Spesis kucing dalam cerita Alice in the Wonderland ker? Okay. Aku tipu je. Kucing tu tak terkam aku pun. Dia terlentang steady je. Dan kucing tu tak pandang kat aku pun. Aku je yang lebih-lebih pandang kat dia. Uhuk. Sebenarnya aku still tak puas hati sebab kucing gemok macam tu berjaya menakutkan aku yang gagah ni. Bukan sekali tapi dah 3kali. Just duduk tanpa berbuat apa-apa dengan muka sebijik macam Garfield dia tu. Geram, tau tak?! Pencapaian terhebat si kucing ni apabila dia telah mem-berak dengan bangganya dekat sinki tempat kitorang basuh pinggan mangkuk. Dan saat aku menaip entry, benda ta** tu still ada di situ. Dan kucing tu jugak yang bertanggungjawab sebab sampai saat itulah juga aku tak pernah lagi berani masuk dalam toilet tu. Cis, kucing derhaka!

Eh, jap jap!
Kenapa aku cerita pasal kucing gemok pulak ni?
Argghhh... adakah beliau telah tertambat dalam hatiku yang sekeping ini?
TAK MUNGKINNN LAH!!!! lololololololol

Okay. Enough bout the kucing gemok.
Sebenarnya hari ni ialah hari Doraemon bertukar jadi Kangaroo. Atau lebih tepat lagi hari di mana aku terjatuh ke dalam swimming pool tapi tak lemas. Tak lemas? Tapi aku kan tak pandai berenang. Fuyooh! Ajaib tak?

7bulan 7hari 7minit dan 7saat
*tempoh doraemon dan mii-chan bersama*
Mungkin bagi sesetengah orang, tempoh tersebut sangat lama. Atau mugkin juga sangat payah. Tapi tahukah sesetengah orang itu bahawa tempoh tersebut itulah yang akan mengubat luka yang akan mendatang. Bagi sesetengah oranglah. Bukan aku. Hehehehehe. Aku kan kangaroo yang hebat dalam bertinju. \(^0^)/
Eh, kena bangga ker?


alien: sueee! awak suka siapa?
aku: aku suka dia.

Eeehhhhhhh???????

"... she has been waited so long for this moment. though it might hurting her badly. but it did not! some days when she look up at the sky through the rainbow. feel the drops of rain. feel the heartbeat. then the feeling comes. dup dap dup dap. haa berdebar kau!..."

p/s kepada yang faham, fahamlah anda. auchh. sori. aku banyak berkias dalam berpantun pada entry kali ini. hihihihihi.
p/s/s tadi dah buat expressive corner. wuuuhuuuuuu!!!

No comments: