Tuesday, March 8, 2011

anda mau kahwin?

10:47:19 AM
Aku yang masih terbongkang atas tilam di depan tv dengan mulut ternganga tersentap bila kena debik dengan mak sendiri.

Aduh....terkejut tau. Dah la masa tu aku tengah mimpi Faiz. Huhu.

Back to the story.
Actually, aku kena teman parents aku pergi majlis kahwin. Adoih...cuti aku kali ni diisi dengan jemputan ke kenduri kahwin je. Kali ni majlis sedare belah mak aku. Anak kepada kakak opah aku. Fiza. Aku ingat sebaris nama itu. Tahun 2006 aku pernah tinggal kat rumah dia sebab parents aku pergi haji. So, aku ikut opah dan cik Apis pergi rumahnya kat sentul. Masa tu aku hang out ngan dia & cik Apis rasa macam kitorang ni sebaya je. Dia pun sengal-sengal gak la. Tapi tak sesengal aku.

And now, she’s MARRIED!!!

Masa kat majlis tadi, aku tengok dia dan pasangannya dari jauh je. Waaa...dia da besar la. Tak sangka dia da kahwin, tak lama lagi da bole timang anak. Hehehe. Ramai betul orang tadi sampai abah bila nak tambah nasi tup tup nasi da habis. & ayam masak merah dia sedap tau. Btw, semoga berbahagia sehingga akhir hayat cik Fiza. Chill.

Tetibe aku tertanya tanya. Korang pernah ada majlis perkahwinan idaman tak? Anyways, i have got a bucket list of that. Jangan tak caye. Hahaha.
  1. Tema aku mestilah color coklat cair. Color feveret aku tuh.
  2. Aku nak gaun yang paling menawan sekali. Yang macam fairy-tale. Agak-agak ade ke eh?
  3. Majlis nye aku nak buat kat hotel 10 bintang. Lagi banyak bintang lagi bagus. Wahahaha.
  4. Masa nak pergi ke hotel tu aku nak naik kereta Mini Cooper S dan diiringi kuda-kuda yang perkasa.
  5. Nak cake 4tingkat. Sebab no4 yela semacam lucky number aku.
  6. Cake nya mestilah moist chocolate. Waaa..mesti sedap nanti.
  7. Aku nak ade demo karate kat majlis nanti. Tak bole tidak!
  8. Emm..kalo bole aku nak jemput Jang Geun Suk ke majlis bersejarah aku. Itupun kalo dia tak dapat jadi pengantin lelaki aku. Hahaha.
  9. Wang hantaran mestilah minimum RM40K
  10. Pastu ade pertunjukan bunga api.
  11. & tak lupa juga mestilah ada Faizal tahir nyanyi live kat majlis aku then ade orchestra sekali. Wow!
  12. & macam macam lagi. Kalo aku ade terfikir lagi aku akan tambah sesuka hati aku okes.
Fuhh... dats all laa aku rasa. Ade banyak lagi. Tapi otak jammed pulak. Ohh, terlupa!
  1. Pengantin lelaki mestilah yang paling hensem, romantic dan kaya di dunia! Hahaha *gelak jahat*
Well, walau macam mana pun, list yang aku buat cumalah list semata-mata. Tapi, Tuhan jugak yang menentukan. Yang aku harapkan hanyalah restu daripada parents aku dan kebahagiaan sepanjang hayat. Tak kisahlah dengan siapa. Even si dia bukanlah lelaki yang aku idamkan. Jika Tuhan telah tentukannya, aku terima dengan senang hati. Fullstop!


err..aku da mimpi 3kali kahwin dengan orang yang sama. pfffftttt. seram kan? 
tapi kalo bole aku nak suami macam ashton kutcher. Bole tak?! Hehe.

p/s ade orang bagitau “nanti aku masuk minang ko jangan reject tau. kalo nak reject, reject awal-awal” ...ape korang rase?? Excited? Huk aloh.

No comments: