Monday, March 14, 2011

bila salji melanda

Assalamualaikum. Pertama-tama sekali aku ingin mengucapkan happy holidays bagi sesapa yang baru cuti tu. Sebok je korang nieh, nak jugak cuty. 
And tak lupa juga kepada diri aku sendiri yang tak lama je lagi nak abeh cuty da. Haissh. Sekejapnye. Setelah berminggu-minggu, well 3minggu je... Akhirnya sekarang ni baru laa aku dapat merasai kenikmatan bercuti. Saat-saat cuty nak abes. Adoihh. Takpe la. Well...dengan bangger nye aku nak cakap:

AKU PEGI MAIN SALJI !
AWESOME !
Ya! Diulangi..aku pegi main salji!! Seriously aku ingat aku akan kebosanan bila cuty sem datang berkunjung. Well...saper kata? Indeed..aku sangat-sangat kegembiraan di sini. Tak sia-sia la aku melawat rumah Mak Long aku nieh. Sampai-sampai terus aku diajak pergi tempat sejuk tu.Waaa....memang sejuk la weyh. Menggigil-gigil aku.

Memandangkan waktu tu da 5 petang, So kitorang pun bergegas ke tempat salji tu, nak berkelah la kononnya. Ngeri giler cara abang sepupu aku tu bawak kereta. Terhantuk kepala sana-sini takyah cakap la. Naik benjol kepala aku ni ha. Bab potong kereta tu yang tak tahan. Takyah cerita laa. Aku bersyukur la yang aku tak terlibat dalam mangsa accident. Seram taw tak?!

Walau cane pun yang terjadi...kesimpulannya memang aku suka hati la dapat main salji. Korang pernah? Main salji? Berendam dalam salji? Pernah ker weh? Emphh...kirim salam jela. Harharharhar.

p/s esoknya aku terus demam. pfffttttttt.

2 comments:

shafa said...

bestnya............

jelsenya............

Ansue said...

next time kita pulak pergi main salji same2 nak?:D