Thursday, March 17, 2011

Wayang best datang lagi

Assalamualaikum semuaaaaaa! Kali ini dengan bangga dan bergaya aku nak cakap aku da tengok filem epik karya KRU tuh!!! Alaa..cerita tu la. Hikayat Merong Titiwangsa! Eh? Silap-silap. Hikayat Merong anak Itik dan Angsa. Nooooo!!!! Fuh..fuh! Hikayat Merong Mahawangsa! Haa yeah! Baru betul! Well...kepada kome semua yang tak tengok lagi, anda tahu anda siapa.....JANGAN JELES! Hahaha. Best woo..sebab ape? Sebab Gavin alias The prince of Rome sangat-sangat hensem. Lalalalalaaa....suke sangat3! Yang aku ingin jelaskan di sini cerita tu memang tak rugi laa untuk ditonton memandangkan ianya suatu karya melayu yang baik dan menarik. Heh..susah tau aku nak puji filem keluaran Malaysia ni.

Aku tengok wayang tu dekat Times Square. Dan aku baru tau sebelah Times Square ialah Sungei Wang...and dekat dengan Lot 10...! then jalan-jalan sekitar Bukit Bintang, seriously cuak jugak aku tengok remaja-remaja berpeleseran kat kawasan situh. Aku nak pandang depan pun seram. Tak tahu la kenapa. Tapi bila tengok remaja2 sebaya aku semua, aku rasa lain macam pulak. Rasa macam kat dunia lain. Semuanya berpusing-pusing. Rasa nak pitam kat situh jugak. Budak rawang macam nilah. Kejutan budaya. Hahahaha. Tapi disebabkan..ehem.. berjalan beriringan dengan ‘orang’ tu, aku rasa selamat sikit. Kalo tidak aku rasa macam bila-bila masa je alien nak culik aku.

Sebenarnya aku rasa lain macam sebab....aku biasa tengok bangla je ramai. Hahaha. Tak biasa tengok remaja-remaja yang sebegitu. Macam ada perhimpunan pulak. Dan semua nampak macam bersosial dan jelas aku tak suka. Macam kata dia..”Di sinilah tempat budak remaja lepak, berhip hop, berbreakdance...uhh, kawan aku ade sorang giler berbreakdance...dan tempat nak berurut” Ehem...berurut? Takpe wak, biar saya je yang urut awak. Biar saya perturunkan ilmu karate saya kat awak. Mesti pasni tobat tanak berurut da...tak tahan sakit hehehehehehe.

Jalan-jalan memang best...tapi hati macam ada tsunami. Esok result keluar laa!
Tapi bila teringat cerita Merong tadi...perasaan kembali tenang. Ehh, cenggituh pulak?
Dear Mr Merong...yang perasan nak jadik Merong tu...ye, awak la! I want you to know that i truly...deep deep in my heart...that you are the one and the only...will be my Merong. Not my Mr Wrong. Superb and clear! Tapi saya bukan Embok. Tak glemer la nama tu. Dan saya jugak bukan Kamawas ataupun Taji oke! Saya Princess Embok Juliette. Haaa...sedap sikit nak sebut. Hehehe. Thanks for everything. Thanks for the happiness. Thanks for the delightful. Awesome H.

p/s nasib baik mak tak marah bila balik lambat. Ngeh3.

2 comments:

shafa said...

haaaa.... kuar ng sapa hah? hahaha

nk karate2 org lak dia... hehe

aku x tgk pun lg citer nih.. nk tgk, tp x bkesempatan.. hehe

Ansue said...

err... kuar ngn sape eeh?
hehehehe

tgk laa nanti
sure takkan rugi