Wednesday, June 15, 2011

Can I be a MILLIONAIRE?


"Que Sera Sera... What will be, will be...
The future not ours to see...
Que Sera Sera..."


Umpama seekor kucing comel yang malu malu sedang menghendap seekor ikan merah terlebih gebu. Si kucing yang ingin meng-kidnap si ikan. Si kucing yang tidak berani mengambil risiko. Baginya, menjejakkan kaki ke dalam air adalah satu pilihan yang rumit dan menakutkan. Jadi, bagaimana untuk si kucing itu mendapatkan si ikan. Dengan bangganya, si ikan tunjuk eksyen pada si kucing. Alamak. Boleh pulak gituh?

So, di sinilah persoalan tercipta. Bagaimana untuk si kucing ini melepasi situasi yang dihadapinya yang juga dinamakan sebagai "Comfort Zone"?

Risikonya bukan sikit... tapi
BANYAK!

Mungkin si kucing boleh lemas dalam aquarium tersebut sementara si ikan steady and cool saje.
Mungkin si kucing berjaya dapatkan si ikan. Namun si kucing kebasahan dan terus demam tak sembuh sembuh.
Mungkin juga si ikan mempunyai penyakit kurap. Nampak je gebu. See? Kan dah berjangkit. Haihhh...

Walau bagaimanapun.
Apa gunanya hidup kalau tiada CABARAN???
Nak jadi jutawan mestilah banyak rintangan, kan.
Redah kasi pecah jelahhhh. You go girl!




Nak kejar cinta pun kena banyak usaha kan? Banyak risiko. Banyak dugaan. Macam macam lah. Yess! Kita kena berani kalau berhadapan dengan cinta. Lebih lebih lagi dalam situasi meluahkan perasaan cinta kita tu kepada orang yang dicintai. Buatnya dia tolak mentah mentah... tak ke segan? Rasa nak je menyorok belakang almari. Ataupun situasi di mana kekasih hati minta putus. Then kawan kawan mula mempersoalkan bermacam soalan umpama inspektor tak bertauliah. Mana silapnya. Siapa yang mintak. Sedih ke. Hahaha. Tu pun risiko jugak. Risiko berhadapan cara nak menjawab soalan kawan yang terlebih caring.

Adehhh. Tengah menceritakan situasi sendiri ke ni ceksu?
Hehehehe. Takde lahhh:)

Apa pun. Cinta kepada Illahi tetap yang sejati. Tetap yang pasti!




Tugas kita sekarang adalah fokus dan belajar. Aku teringat satu ayat yang berjaya buat aku tersentap selama sepuluh minit berturut turut.

"Shela belajar elok elok. Duit jangan risau. Abah boleh cari"

Fine. Umur dah 19tahun tapi masih tergedik gedik mengharapkan duit dari mak abah. Yess! Aku tewas. Tewas sebelum melangkah ke gelanggang perlawanan.


Jadi. Bagaimana untuk aku melepasi semua cabaran tu?
Langkah pertama telah aku ambil.
Dan persoalan yang juga selalu bermain di benak aku... Berjayakah aku pada esok hari???




Aku hanya percaya pada satu perkara. Aku buat sehabis baik. Aku tawakal sehabis mungkin. The rest leave it to Allah.

Aku sukakan tagline ni. Buat aku bersemangat balik

When They Said NO, We Say Next!


Oooohhh. See? Macam tak percaya pulak aku berjaya buat entry serius cenggini. Hehehehe. Okay okay. Rehat sekejap. Aku terjumpa gambar ni dalam tumblr. Hahahaha. Is it real? XD


Muka macam baby. Hehehehe.


p/s saya taktau lah nak tulis pasal awak when i have nothing info about you at all. okay. maybe some of it. like casting. are you play in movie or what??XD

7 comments:

Anonymous said...

HEBAT!!! :D


tak ku sangka :O

Anonymous said...

heeeee....xpe2....ty dh knl byk2 wat ea satu...huhuhu

Ansue said...

razz: kenapa ko tak sangka pulak?? nak kena niiii...

encik anonymous: hehehe orait!:D

AimiiiLove said...

huhu,babe jb punye muka budget cute pdahal tak pun.Haha!

khainisa said...

wah2....HEBAT!!!!

Ansue said...

Miss A: hahaha. cute wht??XD

khainisa: Daebakk!!

Irfan Mokhtar said...

Nk jd jutawan segere, makan mee segere. Haha. Gurau je, dah follow. =)