Friday, June 24, 2011

keKREATIFan pada tahap kritikal


Gambar yang terus menaikkan semangat kekreatifan aku secara kebaboom!! Wahhh!


ORANG KIDAL MEMANG KREATIF. BERJIWA SENI LAH KATAKAN.

Mungkin kau orang pernah dengar statement di atas. Mungkin kau orang sedang terangguk-angguk ketika ini. Atau mungkin ada terlebih advanced yang selamba berkata:

"What the heck of that? Orang kanan pun kreatif apa?"

Tanak kalah jugak rupanya orang kanan ni eeh? Hehehe. Well. That's true. Aku mengaku aku ni orang kidal. Tapi tak kreatif mana pun. Walaupun kadang-kadang terserlah jugak lah ciri-ciri kreatif yang ada pada diri aku. Apabila aku menggabungkan dua ayat iaitu dia hilang macam biskut merry dengan raksasa itu menawan menjadi satu perkataan iaitu AWESOME! 'Adik' aku cakap yang tu jenis kreatif tahap cipan. Selamba dia jer kan.

Well, ada je yang lagi teruk daripada aku. Contohnya macam poem ini:

Fear of the dark
He will again stuck on depression
Some may not know it
And some others brilliant does

It does not matter
The wave still beating against beach
The sunset still may appear
Tomorrow still... will never die
Never ending...

The time is NOW
If you can't run the walk
If you can't walk then crawl
Its just you have to move on...
Move on... from depression


Errr... Tak tahulah nak cakap apa. Pencipta poem di atas ni pun kidal jugak. Tapi macam akulah. Kreatif tahap kritikal. Dia benarkan aku publish hakcipta dia ni kat sini. Katanya boleh jadi popular sekejap. Huk aloh. Boleh pulak gituh? Aku dapat poem kat atas tu masa kelas English kelmarin. Semua orang kena cipta satu poem tentang depression. Naik depress aku masa tu. Haihhh.. T_____T


Kadang kadang ciri ciri kreatif seseorang tu boleh capai ke satu tahap yang lebih extreme. Apabila tengah takde kerja sibuk sibuk cari kerja. Seperti mat jiwang yang menconteng dinding untuk melepaskan rasa jiwangnya. Akhirnya daripada satu kerja vandalisme menjadi satu karya grafitti yang unik. Wullaaa. Hebat tu! Contohnya macam ni:





Kreatif sangat lah tu??
Daripada nama secomel nur suhailah tiba tiba menjadi Sue Helena Jr.


Hahaha. Okay. Tu je aku nak membebel kali ni. Done!
Cik Razz. Hau ebaut chu? XD


p/s i am going home!








5 comments:

dR.Myra said...

mek nape ade pict pakwe aq tu..hang nak main rampas2 naa,...hehehe

AimiiiLove said...

hahaha,amboi sue helena jr!babe,asal nme nisa' kabur??jeles sebab ade die ad rumah,kte kan nme jewkk..hehe jeles lettew~~

Ansue said...

cokelatmasam: helo. si jason tu yang suruh letak gambar dia tauu. hihihi

Cik A: hahaha. bukanlah. aku nak nama aku je yang jelas. kahkahkah. nisa pon ada tanya hari tu. sebok jer. kihkihkih

Anonymous said...

kreatiff laa sgtt cik suehey ni..
nwy, not badd.. ade bakat la jugak
*alamak nape aku jujur ni*


btw, jasoonn yg kau ltk ni tak hensem maaa.. tade selera aku rse. HAHA.
amek la yg m'goda aku sket..ish2.. jasonn ni pun la soh ltk pic ni...aisshhh

Ansue said...

awak memang selalu jujur pon. hahaha.

eeh? kenapa perlu letak gambar jason yg boleh membangkitkan selera ko? cukup cukup lah kalo aku je yg berselera nak tengok. kenapa perlu ko pun sama? nanti kita gadoh pulak berebutkan jason. cukuplah hanya cokelatmasam yang perlu aku tangani.

*eh amende aku cakap ni?*
tau si jason tu kang, bangger pulak dia hahahahahahaha